سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مال مایه شهوتهاست . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :11
کل بازدید :70370
تعداد کل یاداشته ها : 127
103/2/1
2:1 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
nima[0]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
خرید بلیط هواپیما ایران ایر خرید بلیط هواپیما خارجی خرید بلیط هواپیما ماهان بلیط هواپیما لحظه آخری چارتر مشهد بلیط ارزان هواپیما بلیط هواپیما لحظه آخری تهران تبریز سئو بلیط هواپیما بلیط قطار هتل خارجی ایمپلنت دندان تور لحظه آخری خرید تلویزیون شهری نمایندگی تعمیرات سامسونگ خدمات پس از فروش سامسونگ کابینت آشپرخانه ترموود اچ پی ال نمای کرتین وال روکش دندان کفسابی تهران بلیط هواپیما لحظه آخری بلیط هواپیما ماهان قیمت بلیط هواپیما قیمت بلیط هواپیما داخلی خرید آنلاین بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما ماهان بلیط ارزان قیمت هواپیما بلیط هواپیما ایران ایر بلیط چارتر بلیط مشهد بلیط کیش خرید بلیط هواپیما ارزان خرید بلیط هواپیما کیش بلیط هواپیما مشهد خرید بلیط هواپیما از تهران به تبریز خرید بلیط هواپیما مشهد خرید بلیط قطار بلیط پرواز خارجی رزرو هتل بهترین زمان خرید بلیط هواپیما آدرس آژانس هواپیمایی تیک بان نمای کرتین وال چیست؟ نمای کرتین وال انواع روکش دندان اچ پی ال چیست؟ انواع چوب های ترمووود ترمووود ترموود از چوب اسپروس آریو دکور کابیت آشپزخانه کابینت همه چیز درباره ایمپلنت دندان لمینت دندان نمای سرامیک تابلو سازی اجاره آپارتمان مبله در تهران تعریف بازاریابی اینترنتی پدرام سئو بلیط هواپیما خارجی بلیط هواپیما چارتر خارجی بلیط هواپیما چارتر خارجی ارزان خرید بلیط خارجی با کارت شتاب بلیط هواپیما ارزان بلیط ارزان هواپیما بلیط هواپیما لحظه آخری چارتر بلیط لحظه آخری بلیط هواپیما لحظه آخری نمای اسپایدر شقاق در بارداری شقاق مقعدی چیست؟ علائم شقاق درمان شقاق مقعدی نوزاد درمان خانگی شقاق درمان شقاق درمان شقاق با لیزر علائم هموروئید علت ایجاد کیست مویی کیست مویی چیست؟ درمان خانگی بواسیر درمان قطعی بواسیر درمان بواسیر بواسیر چیست شفا کلینیک تیک بان باربری باربری تهران باربری تهران همتا بار

ورود به سالن ترانزیت پس از چک کردن بلیط هواپیما توسط فرودگاه

آشنایی با سالن‌ها و بخش‌های مختلف فرودگاه، برای هر مسافر و خریدار بلیط هواپیما امری ضروری به‌حساب می‌آید. چراکه معمولاً قبل از هر پرواز داخلی یا خارجی، مسافر ملزم به انجام برخی کارها و پشت سر گذاشتن برخی مراحل است. یکی از جاهایی که معمولاً در فرودگاه‌ها اسمش به چشم می‌خورد سالن ترانزیت است. جایی که اغلب مسافران هیچ تعریفی خاصی از آن در ذهن خود ندارند.

سالن‌های ترانزیت صرفاً مکانی با چند صندلی و مسافران متعدد نیستند. بلکه مسلماً این سالن‌ها کارکرد ویژه­ای در فرودگاه داشته و حضور در آن‌ها قبل از پرواز بسیار مهم می‌باشد. بنابراین در مطلب زیر، نگاهی به چیستی سالن ترانزیت فرودگاه‌ها می‌اندازیم و بیش‌ازپیش با این قسمت آشنا می‌شویم.

معنای لغوی سالن ترانزیت

یافتن معنای لغوی سالن ترانزیت در لغت‌نامه می‌تواند کلید آشنایی بهتر ما با این مکان باشد. واژه‌های Transit Hall و Transit Lounge در لغت‌نامه‌های انگلیسی به معنی سالن انتظاری در فرودگاه‌های بین‌المللی هستند که مسافران پروازهای توقف­‌دار معمولاً بدون مراجعه به گمرک و یا اداره مهاجرت می‌توانند در آن حضورداشته و منتظر پرواز خود به مقصد بعدی باشند.

کاربرد سالن ترانزیت

همان‌طور که از معنای لغوی مشخص است، سالن ترانزیت به‌جایی گفته می‌شود که مسافر می‌تواند در آن بماند و با در دست داشتن کارت پرواز منتظر پرواز خود باشد. در واقع کاربرد اصلی سالن ترانزیت در پروازهای توقف‌داری است که خریدار بلیط هواپیما پس از انجام یک پرواز در میانه راه توقف کرده و به دنبال مرحله بعدی پرواز می‌رود. در این شرایط به فرودگاهی هم که در آن توقف انجام‌شده فرودگاه ترانزیت گفته می‌شود.

برای مثال شخصی که با خرید بلیط هواپیما نیویورک قصد پرواز به این شهر از تهران را دارد، به خاطر نبود پرواز مستقیم تهران نیویورک مجبور است ابتدا بلیط هواپیما آمستردام بگیرد و در آنجا توقف داشته باشد و سپس ازآنجا عازم نیویورک شود. بنابراین برای جلوگیری از عدم ورود این مسافر به خاک هلند و همچنین دریافت ویزای ترانزیت و انجام امور مربوطه، وی به سالن ترانزیت فرودگاه آمستردام هدایت می‌شود و در آنجا به انتظار پرواز بعدی خود می‌نشیند.

سالن ترانزیت در ایران

آنچه بانام سالن ترانزیت در فرودگاه‌های ایرانی شناخته می‌شود معمولاً به دو سالن مختلف اشاره دارد. یکی سالن ترانزیت که در بالا به آن اشاره شد و دیگری سالن ترانزیت به‌عنوان جایی که مسافر بعد از انجام چک‌این، کنترل بلیط هواپیما و دریافت کارت پرواز، وارد آن شده و آماده سوار شدن به هواپیما می‌شود. درواقع این سالن همان سالن عزیمت است که در زبان انگلیسی آن را با عنوان Departure lounge می‌شناسیم. سالنی با نمایشگر زمان پروازها که در آن می‌نشینیم و از زمان دقیق پرواز مطلع می‌شویم. اگر پرواز خارجی داشته باشید و بلیط هواپیما استانبول تهیه کرده‌اید، حتما با سالن ترانزیت فرودگاه بین‌المللی تهران آشنا می‌شوید.

به نظر می‌رسد که بخشی از معنای سالن ترانزیت در ایران به‌نوعی یک غلط مصطلح می‌باشد که در بین مسافران و کارکنان فرودگاه کشورمان جاافتاده است. شاید ترجمه اشتباه دلیل اصلی این اتفاق باشید. البته ناگفته نماند که در برخی از فرودگاه‌ها این دو سالن با یکدیگر ادغام‌شده‌اند و این احتمال هم وجود دارد که اشتباه به وجود آمده ناشی از این اتفاق باشد.

قوانین مربوط به سالن و مسافر ترانزیت

مسافری که به سالن ترانزیت هدایت می‌شود، حق خروج از فرودگاه را نخواهد داشت. چنین مسافری باید پس از اتمام چک‌این و دریافت ویزای ترانزیت (در صورت نیاز) در سالن ترانزیت حضورداشته باشد و منتظر پرواز خود بماند. همچنین وی باید از انجام تغییرات لازم در کارت پرواز خود اطمینان حاصل کند. ضمناً، همراه داشتن برخی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها هم در برخی فرودگاه‌های ترانزیت ممنوع است. لذا بد نیست قبل از خرید بلیط هواپیما و انجام پرواز خارجی از این فهرست خوردنی‌های ممنوعه در فرودگاه مدنظر خودآگاه باشید.

همان‌طور که پیشتر ذکر شد، در اغلب فرودگاه‌ها برای ورود به سالن ترانزیت یا سالن عزیمت، باید بلیط هواپیما، کارت شناسایی و سایر مدارک لازم را برای کنترل نهایی به مأمورین فرودگاه تحویل داد. معمولاً در برخی از فرودگاه‌ها برای امنیت بیشتر یک‌بار دیگر وسایل و چمدان مسافران در سالن ترانزیت با اشعه ایکس کنترل و مورد بازرسی قرار می‌گیرد. پس از انجام این مراحل مسافران به سمت گیت‌های خروجی راهنمایی شده و راهی هواپیما می‌شود.

امکانات برخی سالن‌ها

فرودگاه‌های پیشرفته و بزرگ جهان برای رفاه حال خریداران بلیط هواپیما، امکانات متنوعی را در سالن ترانزیت خود فراهم آورده‌اند. ازجمله این تسهیلات می‌توان به وای‌فای رایگان، رستوران‌هایی با غذاهای مناسب برای پرواز و حتی چند فروشگاه متنوع اشاره کرد. هدف از فراهم آوردن این تسهیلات سرگرم کردن خریداران بلیط هواپیما تا زمان آماده شدن هواپیما برای پرواز می‌باشد. چراکه معمولاً گذر از سالن ترانزیت یا همان سالن عزیمت کمی ‌زمان‌بر است.

نکته مهم: باحوصله باشید

فرقی ندارد که وارد سالن ترانزیت می‌شوید یا سالن عزیمت فرودگاه، باحوصله کلیدی‌ترین نکته هنگام حضور در سالن ترانزیت است. چه در قالب پرواز توقف­دار وارد این سالن بشوید و چه برای پرواز عادی، این امکان وجود دارد که به هر دلیلی پرواز شما دچار تأخیر شود. با داشتن یک فوق­برنامه تفریحی و سرگرم‌کننده مثل خواندن کتاب می‌توان لحظات حضور در سالن ترانزیت را به بهترین شکل سپری کرد. ضمناً، عده­ای هم ترجیح می‌دهند در این سالن بخوابند تا مبادا از برنامه استراحت خود عقب بیفتند.