سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! شکستگی ام را جز لطف و مهر تو درمان نمی کند ... آتش درونم را جز دیدارت خاموش نمی سازد و درد اشتیاقم به تو را جز نگریستن به چهره ات، بهبود نمی بخشد . [امام سجّاد علیه السلام ـ در نیایشش ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :0
کل بازدید :70206
تعداد کل یاداشته ها : 127
103/1/9
11:18 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
nima[0]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
خرید بلیط هواپیما ایران ایر خرید بلیط هواپیما خارجی خرید بلیط هواپیما ماهان بلیط هواپیما لحظه آخری چارتر مشهد بلیط ارزان هواپیما بلیط هواپیما لحظه آخری تهران تبریز سئو بلیط هواپیما بلیط قطار هتل خارجی ایمپلنت دندان تور لحظه آخری خرید تلویزیون شهری نمایندگی تعمیرات سامسونگ خدمات پس از فروش سامسونگ کابینت آشپرخانه ترموود اچ پی ال نمای کرتین وال روکش دندان کفسابی تهران بلیط هواپیما لحظه آخری بلیط هواپیما ماهان قیمت بلیط هواپیما قیمت بلیط هواپیما داخلی خرید آنلاین بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما ماهان بلیط ارزان قیمت هواپیما بلیط هواپیما ایران ایر بلیط چارتر بلیط مشهد بلیط کیش خرید بلیط هواپیما ارزان خرید بلیط هواپیما کیش بلیط هواپیما مشهد خرید بلیط هواپیما از تهران به تبریز خرید بلیط هواپیما مشهد خرید بلیط قطار بلیط پرواز خارجی رزرو هتل بهترین زمان خرید بلیط هواپیما آدرس آژانس هواپیمایی تیک بان نمای کرتین وال چیست؟ نمای کرتین وال انواع روکش دندان اچ پی ال چیست؟ انواع چوب های ترمووود ترمووود ترموود از چوب اسپروس آریو دکور کابیت آشپزخانه کابینت همه چیز درباره ایمپلنت دندان لمینت دندان نمای سرامیک تابلو سازی اجاره آپارتمان مبله در تهران تعریف بازاریابی اینترنتی پدرام سئو بلیط هواپیما خارجی بلیط هواپیما چارتر خارجی بلیط هواپیما چارتر خارجی ارزان خرید بلیط خارجی با کارت شتاب بلیط هواپیما ارزان بلیط ارزان هواپیما بلیط هواپیما لحظه آخری چارتر بلیط لحظه آخری بلیط هواپیما لحظه آخری نمای اسپایدر شقاق در بارداری شقاق مقعدی چیست؟ علائم شقاق درمان شقاق مقعدی نوزاد درمان خانگی شقاق درمان شقاق درمان شقاق با لیزر علائم هموروئید علت ایجاد کیست مویی کیست مویی چیست؟ درمان خانگی بواسیر درمان قطعی بواسیر درمان بواسیر بواسیر چیست شفا کلینیک تیک بان باربری باربری تهران باربری تهران همتا بار

همانطور که گفتیم، فرودگاه آل مکتوم فرودگاه جدیدی است که در نزدیکی شهر دبی و منطقه ی جبل علی در دست ساخت و احداث می باشد. این فرودگاه را با وسعت مساحت 140 کیلومتر مربع، طراحی کرده اند و دقیقا با همین مساحت هم در حال ساخت آن هستند.

فرودگاه آل مکتوم در واقع یکی از مهم ترین بخش ها از پروژه ی بسیار بزرگ مرکز جهانی دبی (Dubai World Central) است که در کنار این فرودگاه، یک مجموعه ی مسکونی و تجاری را دارد و در کل مجموعه ای لجستیک به حساب می آید. کسانی که در فکر ساخت و احداث این فرودگاه هستند اهداف بزرگی را برای آن در سر دارند زیرا، فرودگاه آل مکتوم قرار است به بزرگ ترین هاب مسافری و کارگو در سرتاسر جهان تبدیل شود.

البته بی شک این فرودگاه چنین قابلیتی را دارد زیرا، فرودگاه آل مکتوم، ده ها برابر بزرگتر از فرودگاه بین المللی دبی که در حال حاضر یکی از مهم ترین فرودگاه های این شهر و کشور امارات است، خواهد بود. بالاتر هم گفتیم که این فرودگاه در روزهای پایانی ساختش است و در صورتی که این فرودگاه طبق برنامه ی مدون و تنظیم شده ی فعلی ساخته شود، ظرفیت کارگوی آن برابر 12 میلیون تن در سال خواهد بود!

آشنایی با فرودگاه آل مکتوم
این عدد بسیار بیشتر از هاب فعلی جهان است. 12 میلیون تن دقیقا سه برابر فرودگاه ممفیسMemphis) ) است. ازدیگر خصوصیات این فرودگاه بسیار بزرگ و مجهز این است که ظرفیت مسافری آن بین 120 تا 150 میلیون مسافر در سال خواهد بود، که این مقدار نیز بیشتر از فرودگاه بین المللی آتلانتا که به عنوان بزرگ ترین هاب مسافری با 90 میلیون در سال 2008 که در حال حاضر هم این لقب را داراست، خواهد بود.

فرودگاه آل مکتوم دارای دارای 3 ترمینال مسافری، یک ترمینال برای شرکت هواپیمایی امارات، ترمینال دوم برای بقیه ی شرکت ها و ترمینال سوم برای شرکت های هواپیمایی و مسافرتی ارزان قیمت در خود خواهد داشت. بر اساس طرح اولیه ی این فرودگاه، در قسمت باند پرواز، دارای 6 باند موازی می باشد و مجموعه ی ترمینال های مسافری در وسط آن که 3 باند در یک سمت و 3 باند در سمت دیگر است، قرار گرفته اند.

هر باند این فرودگاه دارای مسیرهای آسفالت شده در دو طرف خود می باشد که در نهایت به هواپیماها اجازه خواهد داد تا بدون ایجاد مزاحمت برای باندها و تاکسی وی های دیگر فرودگاه، از آن ها عبور کنند. این فرودگاه دارای 16 ترمینال کارگو با ظرفیت 12 میلیون تن جنس در سال است.

تاریخچه ی فرودگاه بین المللی آل مکتوم
. بر این اساس، فرودگاه آل مکتوم رتبه بزرگ ‌ترین فرودگاه جهان را از لحاظ فضا و حجم مسافر در اختیار دارد. این فرودگاه به صورت کلی دارای 5 باند موازی به طول 4500 متر است. فرودگاه آل مکتوم دارای تجهیزات تعمیر و نگهداری برای انواع هواپیماهای مختلف است. فرودگاه دارای بیش از 100 هزار پارکینگ برای کارکنان و مسافرین است. این فرودگاه توسط یک خط ریلی سریع السیر به فرودگاه دبی و به خط متروی دبی متصل می شود.

همچنین فرودگاه مجهز به مسیرهای اختصاصی برای رفت و آمد تاکسی‌ ها بدون ایجاد اخلال در رفت و آمد سایر وسایل نقلیه است. این فرودگاه مخصوص شرکت های هواپیمایی خارجی است و تمامی پروازهای داخلی کشور امارات در فرودگاه دبی باقی خواهند ماند.

طبق آخرین برآوردی که دولت امارات اعلام نمود، هزینه ی ساخت این فرودگاه بسیار بزرگ 82 میلیارد دلار خواهد بود که در کل بسیار بیشتر از پرهزینه ترین فرودگاه در حال حاضر جهان به نام فرودگاه بین المللی هنگ کنگ با هزینه ی ساخت 20 میلیارد دلار است و این امر ممکن است که این فرودگاه را به گران ترین پروژه ی احداثی دنیا تبدیل نماید.

قرار بود تا بر طبق آخرین برآورد ها، اولین پرواز از این فرودگاه بسیار بزرگ در اواسط سال 2010 میلادی انجام شود و در این مابین تا این تاریخ بیش از 50 درصد از ساخت ترمینال های کارگوی این فرودگاه نیز انجام شده بود و بر اساس برآوردها و برنامه ریزی ها، ظرفیت فاز اول ترمینال کارگوی این فرودگاه حدود 700 هزارتن خواهد بود اما با تمام این اوصاف، در نهایت بر خلاف پیش بینی ها این فرودگاه در این تاریخ افتتاح نشد.

شما برای خرید بلیط هواپیما برای تور دبی می توانید همه سامانه های خرید را بررسی کنید و از بین آنها بهترین را برای سفر خودتان انتخاب کنید.

در هر صورت، انتظار می رفت که کار ساخت این پروژه تا سال 2017 به طور کامل انجام شده باشد ولی از آن جا که در حال حاضر ما در سال 2018 میلادی هستیم و این فرودگاه به صورت کامل افتتاح نشده، امکان دارد که این تاریخ به دلیل تبعات بحران مالی اخیر با 5 سال تاخیر یعنی در سال 2022 موکول شود.

البته در این فرودگاه پروازهای محدودی در قسمت های ساخته شده اش، انجام می شود اما در حال حاضر، پروازهای کلیه خطوط هوایی از ایران به مقصد فرودگاه بین‌المللی دبی انجام می ‌گیرد و هیچ پروازی به مقصد فرودگاه آل مکتوم وجود ندارد.

با این که این فرودگاه هنوز تکمیل نشده است اما هنگامی که این فرودگاه کاملا تکمیل شود و به صورت کلی افتتاح گردد، به عنوان چهارمین فرودگاه بزرگ دنیا از نظر مساحت زمین اشغال شده شناخته خواهد شد. سه فرودگاه نخست در این لیست در حال حاضر عبارتند از:

فرودگاه بین المللی ملک فهد، دمام، به مساحت 790 کیلومتر مربع
فرودگاه بین المللی مونترآل کانادا، که قرار بود 392 کیلومتر مربع باشد، ولی تا اواخر سال 2006 فقط 50 کیلومتر مربع بود
فرودگاه بین المللی ملک خالد عربستان، به مساحت 225 کیلومتر مربع